dissabte, 1 de març del 2014

De les vides d'un llibre

Estic acabant de llegir un llibre voluminós del que aviat us en parlaré. L'he llegit amb algunes intermitències al llarg de força temps i m'ha acompanyat per un munt d'indrets. Ha caigut a les meves mans després d'haver passat per les dels meus avantpassats i al llarg dels seus més de quaranta anys de vida s'ha passejat pels prestatges de vàries cases; ha estat per tauletes, llits, balancins, bancs, gandules, butaques, sofàs. Ha estat a cotxes, bars, parcs, terrasses, platges; sempre a la recerca del seu moment. 
I ha patit les primeres gotes d'una pluja incipient, els esquitxos d'una onada, alguna tassa vessada sense voler, la suor de les meves mans. 
L'ús li ha malmès la sobrecoberta de paper; les cobertes de geltex llueixen algunes taques i les marques del desgast, però mantenen la solidesa del cartró ben folrat; el paper comença a esgrogueir-se, però el cosit de l'enquadernació es manté inalterable, té el regust de les coses fetes per a durar. 
Un llibre és viu mentre manté l'atractiu entre els lectors i es fa llegir. És viu mentre sap mantenir-se en el record i queda algú que parli d'ell. Té moltes vides; tantes com lectors. I és bonic recordar la vida que hem compartit al seu costat. 
Aviat tornarà al repòs del prestatge a la recerca d'una altra vida, d'unes altres mans. 
Llarga vida!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada