dissabte, 18 de juliol del 2009

A mode de presentació


Sempre he admirat la capacitat de les paraules d'explicar la realitat, d'interpretar-la i sublimar-la; de donar expressió als més intensos sentiments. Llegir em fa sentir viu i enriqueix la meva experiència de la vida. Com deia, reparteixo el meu temps lector entre l'actualitat, la literatura infantil i juvenil i les meves preferències personals fruit del moment.
Em dedico a la docència i sento necessitat de conèixer el món de la LIJ per a poder orientar millor les lectures dels alumnes i les adquisicions del centre on treballo.
Sóc ciutadà d'una terra i no puc imaginar-me al marge del que passa al meu voltant. Sento necessitat de conèixer l'actualitat, reflexionar-hi i interpretar-la. El periodisme i la premsa són eines fonamentals en aquest sentit. En aquest país s'editen magnífics diaris que aporten els elements necessaris per a entendre el món però també per a transformar-lo. Durant molts anys l'AVUI ha estat la meva referència, una de les finestres per on he seguit el que passava a Catalunya i el món; però des del 2010 m'he fet de l'ARA. Necessito identificar-me amb una llengua i un país, amb un punt de vista. I és el que he trobat a les pàgines de l'ARA.
I finalment llegeixo el que em ve de gust, de vegades fruit de l'atzar, d'altres d'aquella recomanació que m'han fet, del gust pels clàssics, de la força de l'actualitat o del llibre que és cridat a les meves mans en funció d'un moment o estat d'ànim. Viure i llegir. Fantàstic, oi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada