divendres, 27 d’abril del 2012

Els fantàstics llibres voladors del Sr. Morris Lessmore

Els fantàstics llibres voladors del Sr. Morris Lessmore (2011) és un magnífic curtmetratge dirigit per William Joyce i Brandon Oldenburg que enguany va guanyar l'Òscar al millor curt d'animació. És una història poètica, emotiva i entranyable que homenatja el meravellós món que s'amaga rere els llibres i la seva capacitat per a fer volar la nostra imaginació. És una història sobre el que els llibres ens ofereixen, sobre aquells que els hi dediquen el millor de les seves vides, sobre la passió que són capaços de despertar. 
Resulta d'allò més estimulant descobrir els elements que van servir d'inspiració a la pel·lícula, com ara l'huracà Katrina, el món del Mag d'Oz o la figura de Buster Keaton que ens recorda la caracterització del seu protagonista. Val molt la pena reservar-vos quinze minutets del vostre temps i, sense presses, gaudir a fons del seu contingut. No us en penedireu. 

2 comentaris:

  1. Hola! Acabo de descobrir aquest bloc i precisament jo, en el meu, també vaig fer un apunt sobre aquest curtmetratge tan bonic. Va ser just abans dels Òscars. Si vols saber què en vaig dir, pots consultar http://lanovamirandolina.wordpress.com/2012/02/25/the-fantastic-flying-books/.
    Per cert, t'afegeixo a la meva llista de blocs! Fins aviat.

    ResponElimina
  2. Gràcies pel comentari i per afegir-me. Acabo d'entrar al teu bloc. El curtmetratge em va encantar quan el vaig descobrir. Realment és un homenatge preciós al que el llibre aporta i representa. Et seguiré.

    ResponElimina