dissabte, 4 de gener de 2014

Per sempre més esclaus de les imatges

Sempre s'ha dit que una imatge val més que mil paraules. I també és ben cert que el món editorial cada vegada ha d'esmolar més l'enginy per a col·locar els seus productes. De tot plegat n'ha sortit la darrera moda en promoció de llibres. Es tracta del book tràiler. Una mena de clip publicitari que intenta seduir un possible lector cap el llibre que es vol promocionar. Entenc que només es tracta d'una eina publicitària, i que si serveix per guanyar lectors i estimular les vendes de llibres caldria donar-la per bona. Però també he de reconèixer certa incomoditat amb l'eina, perquè si una cosa té el llibre és que estimula la imaginació. Quan llegeixo, m'agrada poder imaginar-me un personatge, un ambient,... i no sentir-me condicionat per les imatges que m'hagin mostrat abans de llegir-lo.
El cinema són imatges i el tràiler, si està ben fet, sedueix amb el seu muntatge i fa atractiu el visionat de la pel·lícula promocionada. Tràiler I pel·lícula comparteixen un mateix llenguatge, que són les imatges. Però quan parlem de book tràiler utilitzem imatges cinematogràfiques per promocionar paraules, i no deixa de ser una certa intromissió.
D'altra banda es tracta d'una eina que representa el triomf de les xarxes socials a les nostres vides. Compartir amics i interessos és la via més eficaç per promocionar un contingut, el que sigui, i les noves eines ho afavoreixen amb èxit. 

Aquí en teniu un exemple:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada