dissabte, 19 d’octubre de 2013

Del futur del periodisme

Diuen que vivim un dels millors moments per a l'exercici del periodisme. És possible que si fas aquesta afirmació davant un periodista sense feina o un estudiant que ja comença a percebre les dificultats de poder viure de la seva feina en un futur no gaire llunyà et mirin amb cara d'escepticisme i pomes agres. Però aquesta dura realitat i les dificultats per les que passen moltes grans capçaleres del sector conviu amb el protagonisme d'un moment històric on están passant moltes coses de gran trascendència. És on el periodisme de qualitat s'ha de fer un lloc per a explicar, analitzar amb rigor i reflexionar sobre els grans temes. Aquest periodisme és una necessitat real i té valor econòmic, malgrat el consum creixent de periodisme gratuït en suport digital.
Per això cal també una ràpida adaptació als nous suports i plataformes de distribució i aconseguir que el públic consumidor de periodisme valori el periodisme que es mou a la xarxa i pagui per ell. 
És el que està aconseguint el diari Ara; ser una referència a la xarxa, amb un nombre considerable de subscriptors a l'edició digital, sense renunciar per això a la presència al quiosc. 
Cada vegada serà més habitual llegir el diari des d'una tauleta i calen diaris multiplataforma que hagin sabut prestigiar-se a la xarxa i aconseguit que els lectors paguin pels continguts. 
És el que deia Stephen Dunbar-Johnson, editor del International New York Times, antic International Herald Tribune; que ha hagut de reconvertir-se una vegada més: "Si la gent no paga no pots fer periodisme de qualitat, i la gent només ens pagarà si fem el millor periodisme del món, aquesta és la nostra batalla diària". 
Aquest és el repte: l'adaptació a una nova època, l'enginy i per damunt de tot la qualitat del producte que ofereixes a la societat. 
El periodisme té futur. Sí. I tant! Però amb qualitat, noves eines i nous suports.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada